بلاگ

حکاکی و برش لیزری روی کاغذ

در ابتدا لازم به ذکر است کاغذ و مقوا دارای انواع مختلف نظیر کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه، مقوای فابریانو، مقوای اشتنباخ، PVC چسب‌دار و … هستند که هر کدام از انواع کاغذ و مقوا دارای ویژگی های خاص نظیر ابعاد، ضخامت و جنس های متفاوت هستند. دستگاه های لیزر برش و حکاکی مخصوص کاغذ و مقوا لیزر یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ و تبلیغات می باشد. همچنین، لیزر یکی از به روزترین و راحت ترین روش ها برای برش و حکاکی می باشد. از مزایای لیزر حک و لیزر برش می توان به دقت و سرعت دستگاه لیزر اشاره کرد که نسبت به روش های دستی بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. برش و حکاکی لیزری کاغذ و مقوا مناسب ساخت انواع محصولات تزئینی، جعبه، سررسید، لوح تقدیر، کارت تبریک، کارت دعوت، کارت عروسی، کارت تولد و غیره و همچنین در ماکت سازی و دکوراسیون داخلی و … مورد استفاده قرار می گیرد که با طرح های مدرن و شکیل، طرح و نقش‌های ظریف و پیچیده امکان رقابت در بازار را برای شما میسر می سازد.

یکی از نگرانی ها در خصوص استفاده از لیزر جهت برش و حک لیزر این است که آیا استفاده از لیزر باعث سیاهی و تیرگی کاغذ و مقوا می شود ؟ در جواب به این سوال باید گفت کیفیت نهایی برش و حکاکی لیزر بستگی به عوامل متعددی دارد. از آنجا که برش لیزر باعث ذوب کاغذ می شود که تولید دود می کند و دود باعث انتقال گرما به کاغذ و مقوا می شود که باعث سوختگی لبه های کاغذ در حین برش کاری می شود، پیشنهاد ما این است که از لنز مناسب و پارامترهای مخصوص کاغذ یا مقوا جهت برش و حک لیزری استفاده نمایید. همچنین وجود پمپ هوا، می تواند کمک مهم و موثری برای پیشگیری از سوختگی لبه های کاغذ باشد که در نتیجه، برش کاغذ بدون سوختگی لبه و دود را تجربه خواهید کرد.

بهترین روش برای به دست آوردن پارامترهای مخصوص کاغذ و مقوا این است که با داشتن انواع مختلف کاغذ و مقوا، پارامترهای متغیر سرعت و توان را به صورت آزمایشی امتحان نمایید تا بهترین نتیجه را روی متریال اصلی اعمال نمایید. این روش ساده ترین،سریعترین و موثرترین روش جهت حکاکی و برش لیزری روی انوع کاغذ و مقوا می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *