بلاگ

یکپارچه کردن خطوط مقطع برای برش آسانتر

ترفند برش لیزر یکپارچه کردن خطوط  توسط نرم افزار کورل را آموزش می دهیم:

 

در نرم افزار کورل دراو به سه طریق می توان خطوط مقطع را یکپارچه نمود:

۱- خطوط مقطعی که در یک ترسیمه وجود دارند گاهاً به هم چسبیده و یا در اصطلاح WELD نیستند.

برای یکپارچه کردن خطوط مقطع ابتدا می بایست کل خط های شکل را انتخاب نموده و سپس از منوی Object زیر منوی Shaping گزینه Weld زا انتخاب می کنیم. یا این کار تمامی خطوط به یک شکل واحد تبدیل می شوند. اما نقاط ابتدا و انتهای آن ها هنوز به هم متصل نشده اند و در اصطلاح یکپارچه نیستند.

 

پس از ولد کردن خطوط، به وسیله ابزار نشانگر بر روی شکل دوبار کلیک می کنیم تا «حالت انتخاب» به «حالت ویرایشگر نقاط» تبدیل شود.

 

حالا به وسیله نشانگر بر روی هر دو نقطه ای که بر روی همدیگر قرار گرفته اند خیمه می زنیم. با این کار دو نقطه به حالت انتخاب در می آیند. پس از این کار از منوی بالا بر روی گزینه Join two nodes کلیک می کنیم. پس از اینکار دو نقطه به هم متصل شده و دوخط به صورت یکپارچه در می آیند.

این عملیات را برای تمام نقاط انجام می دهیم تا کل شکل به صورت یکپارچه در آید.

هدف از توضیح روش فوق آشنایی با مفهوم Join و پی بردن به شیوه متصل شدن نقاط بود. اما راه بسیار سریع تری نیز وجود دارد که با انجام یک عملیت ساده کل نقاط شکل به صورت یکپارچه در می آیند.

 

این روش بدین صورت است که پس از دوبار کلیک بر روی شکل انتخابی و ظاهر شدن حالت ویرایشگر، با همان ابزار ویرایشگر یک خیمه بر روی کل شکل می زنیم تا تمام نقاط به حالت انتخاب درآیند. پس از این کار از منوی Object گزینه Join curves را انتخاب می کنیم.

 

پس از این کار یک پنجره در سمت راست برنامه باز می شود که تنظیمات فاصله نقاط از طرق آن انجام می شود. در قسمت Gap tolerance حداکثر فاصله نقاطی که می خواهیم به هم متصل شوند را انتخاب می کنیم و سپس دکمه Apply را می زنیم. با این کار تمامی نقاطی که در فاصله بسیار نزدیک (با توجه به فاصله ای که در کادر مربوطه وارد کردید) هستند به هم متصل می شوند.

ین ترفند برش لیزر یک روش بسیار سریع در متصل کردن طرح های پیچیده با حجم بسیار زیاد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *